Urządzenia Tuya kilku przyciskowe i problem z wyłączeniem?

Urządzenia Tuya kilku przyciskowe i problem z wyłączeniem?

Od jakiegoś czasu (już w sumie kilka miesięcy) strasznie denerwowało mnie działanie urządzeń w ekosystemie Tuya. Gdy mieliśmy smart przełącznik kilku wyjściowy jak przycisk ścienny 2 lub 3 wyjściowy, czy też smart listwę. To nie dało się tego wyłączyć jednym poleceniem!

W sumie dało się, wystarczyło powiedzieć: Turn off light in Kitchen i Google Home Raportował, że są wyłączone... tylko, że nie były! Nie dzieje się totalnie nic! Błąd jest wszystkim znany, rozłączanie i podłączenie usługi nie działa. Jedyną radą było obsługiwanie każdego przycisku pojedynczo - co działało w dalszym ciągu super! 

Czyli musieliśmy powiedzieć tyle razy turn off (i odpowiednia nazwa przełącznika) ile mieliśmy świateł - koszmar! A gdy mieliśmy np. Światło Sonoff, Yeelight, Tuya oraz jak ja w gabinecie jedną na Smart Listwie - to to na listwie zostawało oświecone. Paranoja!

Najgorzej, że raz światło zgasło ale raport nie poszedł i w Home Assistant w dalszym ciągu było zaświecone - a, że mam automatyzację zrobioną, że jak światła się palą to nie wyłączaj ogrzewania, to mi grzało całą noc niepotrzebnie...

Rozwiązanie

W końcu się wkurzyłem, odłączyłem wszystko od Google Home, a następnie tylko dodałem odpowiednią synchronizację z Home Assistant. Działa jak powinno od tego czasu.

Trochę się gubisz w tych nazwach, przeczytaj to: Asystent Google | Google Home | Home Assistant - o co w tym wszystkich chodzi?

google_assistant:
 project_id: hassio-255519
# api_key: #nieuzywany
 service_account: !include Hassio-12475-bfff28.json
 report_state: true
 exposed_domains:
  - script
 entity_config:
 switch.24500335874eb1db540_1:
     expose: true
     room: Bathroom
     name: 'Top Light'
    switch.2450335874f3eb1db540_2:
     expose: true
     room: Bathroom
     name: 'Decor Light'

Jak to jest podłączone? Home Assistant - instalacja oraz sprzęt - od tego zacznij. 

Dlaczego? Ponieważ z tego co widzę, w logach HA, wysyła sygnał za sygnałem - a nie dwa na raz jak w przypadku Google Home. Co powodowało (prawdopodobnie), że chmura Tuya wariowała, zwracała raport ale już nie gasiła urządzenia...

Jeżeli macie rozwiązanie pomijające Home Assistant dajcie znać! 


Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!