We wcześniejszym artykule pisałem, że urządzeń Smart DGM nie podłączymy do głównej (natywnej) aplikacji Tuya. Obecnie to nie jest prawdą o ile zastosujemy ten system parowania - działa z każdym ich urządzeniem! Obecnie poniższe rozwiązanie już nie działa!
Aby wszystko zadziało musimy zrobić to w Trybie kompatybilności - jeżeli mieliście to urządzenie połączone ze Smart DGM - pamiętajcie aby wcześniej urządzenie wyrejestrować z tej usługi!
- Wyrejestrowanie urządzenia z usługi Smart DGM - kliknij na przywrócenie domyślnych ustawień fabrycznych (może to u Ciebie się lekko różnić). Jeżeli dopiero kupiłeś to urządzenie, to ten punk pomiń!
- Teraz wchodzimy na aplikację Smart Life i dodajemy urządzenie (duży + w prawym górnym rogu)
- Wybieramy jakie urządzenie chcemy dodać gniazdko, przełącznik (nie ma być to Bluetooth ani ZigBee)!
- Na ekranie klikamy: Tryb kompatybilności w prawym górnym rogu
- Zgodnie z instrukcją dioda musi migać wolno aby było to możliwe przytrzymujemy guzik zasilania na 5-10s aż zacznie migać szybko. Jak już miga szybko co ponownie przytrzymujemy guzik zasilania na 5-10s aż zacznie migać wolno.
- Wprowadzamy hasło do swojego obecnego WiFi - pamiętaj urządzenie obsługuje wyłącznie WiFi 2.4GHz!
- Wyświetli nam się instrukcja z jaką siecią mamy się połączyć
- Z listy wybieramy urządzenie o nazwie SmartLife_XXXX
- Łączymy się z nim i chwilę czekamy - pamiętajcie, że telefon będzie chciał się przełączyć na inną sieć, która ma internet, więc kliknij: ustaw
- Cofamy się do aplikacji Smart Life i następuje łączenie i konfiguracja urządzenia
- Po chwili pojawi się komunikat aby nadać mu nazwę a telefon przełączy się na standardowe WiFi i urządzenie zacznie być widoczne w aplikacji
Gotowe - urządzeniem możemy zarządzać z aplikacji Smart Life i Google Home oraz bez problemu będzie teraz widoczne w Home Assistant do integracji.
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!
Dziwi brak reklam? Przeczytaj dlaczego i wesprzyj projekt na lub