Magiczne 15 dni na Aliexpress i jak to jest z gwarancją?

Magiczne 15 dni na Aliexpress i jak to jest z gwarancją?

Magiczne 15 dni na Aliexpress, w których może zdarzyć się wszystko? W tym wpisie pokażę o co chodzi i wyjaśnię jak to jest tak naprawdę z gwarancją na tym portalu. 

Ostatnio pisałem: Jak tanio kupować na Aliexpress lub Amazon? Tutaj opiszę coś jeszcze ciekawszego ;) 

Gwarancja Aliexpress

Generalnie można przyjąć, że na produkty kupowane na Aliexpress nie ma gwarancji. Jednak nie jest to do końca prawda. 

Gwarancja Alianz

Wchodząc tutaj, możemy przeczytać o tym więcej: One-Year Warranty - jest to tak naprawdę ubezpieczenie i nie jest ono wszędzie dostępne, ogólna informacja brzmi:

Jeśli twój telefon lub tablet, który kupiłeś na AliExpress przestał działać z winy wady produkcyjnej Allianz Global Assistance pomoże ci w szybkiej naprawie lub wymianie. Usługa działa w Hiszpanii, Francji, Polsce, Niemczech, Belgii, Włoszech i Holandii.

Niestety nie słyszałem o nikim komu by to zadziałało, więc powiedzmy, że to nie działa - opcji też ostatnio nie widziałem przy przedmiotach. Dajcie znać w komentarzach czy komuś to zadziałało. 

Gwarancja sprzedawcy 

Bardzo często sprzedawcy wprost piszą o gwarancji. 1, 2 a nawet 3 lata. Jednak jest to fikcja - Aliexpress nie ma narzędzia do zgłaszania takich gwarancji z jednym mały wyjątkiem (opiszę go niżej). Jedyna możliwość to napisanie prywatnej wiadomości do sprzedawcy i liczenie, że się uda. Czasami sprzedawcy pomagają wyślą nowe koło do odkurzacza, ładowarkę itp. jednak nigdy nie mamy takiej pewności, że ten sprzedawca od którego kupiliśmy to zrobi - jest to jego dobra wola.

Mi zepsuła się jedna z siedmiu szczoteczek Alfawise S100 - napisałem do sprzedawcy (po ponad roku od zakupu), na początku poprosił o filmik uszkodzenia ale niestety od tego czasu milczy (2 tygodnie). W aukcji nie było informacji, że gwarancja jest na przedmiot. Natomiast innemu znajomemu popsuło się koło w odkurzaczu, napisał do sprzedawcy - ten wysłał mu nowy moduł + filmik jak to wymienić. 15 minut pracy i odkurzacz było ponownie sprawny :) 

Gwarancja do 15 dni od potwierdzenia otrzymania towaru

Tak informacyjnie - sprzedawca dopiero jak klikniemy, że odebraliśmy towar (zarejestrowanie dostarczenia przesyłki przez system trackingowy nie jest tym samym!) otrzyma kasę od  Aliexpress. 

Ten mechanizm naprawdę istnieje i działa, ponieważ sprzedawcy boją się złych opinii. Jeżeli taką otrzymają to będą mieli mniej kupujących a jak wiemy na Aliexpress liczy się skala sprzedaży. Do rzeczy, klikamy przy naszym zamówieniu: open dispute i zgłaszamy co nie działa - za każdym razem rozwiązanie jest satysfakcjonujące - najczęściej otrzymamy 100% zwrot (za mniejsze przedmioty) a przy większych inne rozwiązanie (minimum nową część na wymianę uszkodzonej).

I w ten sposób przechodzimy do najważniejszego tematu.

Magiczne 15 dni na Aliexpress?

Jeżeli przeczytaliście poprzedni punkt, to już domyślacie się o co chodzi. Zdarzyło mi się kilka razy, że przyszło coś uszkodzone jakaś drobna elektronika - przypadek 1/100 ale się zdarza. Otwieram dispute i zawsze otrzymuję zwrot kwoty.

Kiedyś po podłączeniu zasilacza do czujnika RF spaliłem zasilacz (też z chin) i otrzymany czujnik - otworzyłem dispute na czujnik (zamówiłem 3 takie same) i otrzymałem zwrot za jeden z nich - w momencie otwierania dispute wybieramy czego dotyczy i co chcemy zrobić oraz o jaką kwotę wnioskujemy. Czujnik nie działał na baterii, myślałem, ze bateria coś nie działała, więc podłączyłem zasilacz - jednak to był czujnik i wszystko delikatnie wybuchło ;)

Ostatnio otrzymałem podwójny przełącznik, który opisuję tutaj Modułowe przełączniki Tuya (Smart Life) zapłaciłem za niego z kodami ok 29$. Jego panel szklany miał delikatny odprysk na boku (zobacz zdjęcie w tle). Otwarłem disputę i wpisałem całą kwotę - pomyślałem, że pewnie uznają ją częściową po prostu a wpisałem wartość całego zamówienia. 

W tym samym czasie napisałem do sprzedającego wiadomość w ten sposób:

I opisałem to samo + zamieściłem zdjęcie. Po czym mi odpisał: 

Tak przesyłka jest w drodze do mnie. Jednak czy ją otrzymam i co w niej będzie to już inna historia (przeczytaj podsumowanie). 

Tego samego dnia później otrzymałem informację, że dispute została zakończona "AliExpress' Judgment" i Proposal:Refund US $ 29.41 - myślę sobie, pewnie, jeszcze sprzedawca musi to zaakceptować. 

Dwa dni później kasa była na koncie Revolut....

Podsumowanie

Opisana sytuacja z wysłaniem panelu i zwrotem całości miała miejsce - nie wyimaginowana. Jestem pewny, że to dlatego, że jestem zaufanym kupującym (kupuję również dużo dla moich znajomych, więc kwota jest zakupów jest dość duża) i po prostu był to jakiś błąd systemu u sprzedającego (że wysłał mi panel mimo otrzymania zwrotu) - nie zmienia to faktu - że mam panel za darmo i teraz najlepsze... 

Jak myślicie dostanę nowy szklany panel czy całość? :D Ja myślę, że jak w każdym z poprzednich takich przypadków, paczka zaginie albo przyjdzie do kogoś innego (bardzo często w takiej sytuacji Chińczyk wysyła dowolny list przewozowy) i ostatecznie w takiej sytuacji proponuje zwrot kasy (czyli to co już dostałem). Dajcie znać czy mieliście podobne sytuacje! 


Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!