Magiczne 15 dni na Aliexpress i jak to jest z gwarancją?

Magiczne 15 dni na Aliexpress i jak to jest z gwarancją?

Magiczne 15 dni na Aliexpress, w których może zdarzyć się wszystko? W tym wpisie pokażę o co chodzi i wyjaśnię jak to jest tak naprawdę z gwarancją na tym portalu. 

Ostatnio pisałem: Jak tanio kupować na Aliexpress lub Amazon? Tutaj opiszę coś jeszcze ciekawszego ;) 

Gwarancja Aliexpress

Generalnie można przyjąć, że na produkty kupowane na Aliexpress nie ma gwarancji. Jednak nie jest to do końca prawda. 

Gwarancja Alianz

Wchodząc tutaj, możemy przeczytać o tym więcej: One-Year Warranty - jest to tak naprawdę ubezpieczenie i nie jest ono wszędzie dostępne, ogólna informacja brzmi:

Jeśli twój telefon lub tablet, który kupiłeś na AliExpress przestał działać z winy wady produkcyjnej Allianz Global Assistance pomoże ci w szybkiej naprawie lub wymianie. Usługa działa w Hiszpanii, Francji, Polsce, Niemczech, Belgii, Włoszech i Holandii.

Niestety nie słyszałem o nikim komu by to zadziałało, więc powiedzmy, że to nie działa - opcji też ostatnio nie widziałem przy przedmiotach. Dajcie znać w komentarzach czy komuś to zadziałało. 

Gwarancja sprzedawcy 

Bardzo często sprzedawcy wprost piszą o gwarancji. 1, 2 a nawet 3 lata. Jednak jest to fikcja - Aliexpress nie ma narzędzia do zgłaszania takich gwarancji z jednym mały wyjątkiem (opiszę go niżej). Jedyna możliwość to napisanie prywatnej wiadomości do sprzedawcy i liczenie, że się uda. Czasami sprzedawcy pomagają wyślą nowe koło do odkurzacza, ładowarkę itp. jednak nigdy nie mamy takiej pewności, że ten sprzedawca od którego kupiliśmy to zrobi - jest to jego dobra wola.

Mi zepsuła się jedna z siedmiu szczoteczek Alfawise S100 - napisałem do sprzedawcy (po ponad roku od zakupu), na początku poprosił o filmik uszkodzenia ale niestety od tego czasu milczy (2 tygodnie). W aukcji nie było informacji, że gwarancja jest na przedmiot. Natomiast innemu znajomemu popsuło się koło w odkurzaczu, napisał do sprzedawcy - ten wysłał mu nowy moduł + filmik jak to wymienić. 15 minut pracy i odkurzacz było ponownie sprawny :) 

Gwarancja do 15 dni od potwierdzenia otrzymania towaru

Tak informacyjnie - sprzedawca dopiero jak klikniemy, że odebraliśmy towar (zarejestrowanie dostarczenia przesyłki przez system trackingowy nie jest tym samym!) otrzyma kasę od  Aliexpress. 

Ten mechanizm naprawdę istnieje i działa, ponieważ sprzedawcy boją się złych opinii. Jeżeli taką otrzymają to będą mieli mniej kupujących a jak wiemy na Aliexpress liczy się skala sprzedaży. Do rzeczy, klikamy przy naszym zamówieniu: open dispute i zgłaszamy co nie działa - za każdym razem rozwiązanie jest satysfakcjonujące - najczęściej otrzymamy 100% zwrot (za mniejsze przedmioty) a przy większych inne rozwiązanie (minimum nową część na wymianę uszkodzonej).

I w ten sposób przechodzimy do najważniejszego tematu.

Magiczne 15 dni na Aliexpress?

Jeżeli przeczytaliście poprzedni punkt, to już domyślacie się o co chodzi. Zdarzyło mi się kilka razy, że przyszło coś uszkodzone jakaś drobna elektronika - przypadek 1/100 ale się zdarza. Otwieram dispute i zawsze otrzymuję zwrot kwoty.

Kiedyś po podłączeniu zasilacza do czujnika RF spaliłem zasilacz (też z chin) i otrzymany czujnik - otworzyłem dispute na czujnik (zamówiłem 3 takie same) i otrzymałem zwrot za jeden z nich - w momencie otwierania dispute wybieramy czego dotyczy i co chcemy zrobić oraz o jaką kwotę wnioskujemy. Czujnik nie działał na baterii, myślałem, ze bateria coś nie działała, więc podłączyłem zasilacz - jednak to był czujnik i wszystko delikatnie wybuchło ;)

Ostatnio otrzymałem podwójny przełącznik, który opisuję tutaj Modułowe przełączniki Tuya (Smart Life) zapłaciłem za niego z kodami ok 29$. Jego panel szklany miał delikatny odprysk na boku (zobacz zdjęcie w tle). Otwarłem disputę i wpisałem całą kwotę - pomyślałem, że pewnie uznają ją częściową po prostu a wpisałem wartość całego zamówienia. 

W tym samym czasie napisałem do sprzedającego wiadomość w ten sposób:

I opisałem to samo + zamieściłem zdjęcie. Po czym mi odpisał: 

Tak przesyłka jest w drodze do mnie. Jednak czy ją otrzymam i co w niej będzie to już inna historia (przeczytaj podsumowanie). 

Tego samego dnia później otrzymałem informację, że dispute została zakończona "AliExpress' Judgment" i Proposal:Refund US $ 29.41 - myślę sobie, pewnie, jeszcze sprzedawca musi to zaakceptować. 

Dwa dni później kasa była na koncie Revolut....

Obecnie nastąpiło trochę zmian

Przeczytasz o tym tutaj: Aliexpress - darmowy zwrot uszkodzonego towaru 

Podsumowanie

Opisana sytuacja z wysłaniem panelu i zwrotem całości miała miejsce - nie wyimaginowana. Jestem pewny, że to dlatego, że jestem zaufanym kupującym (kupuję również dużo dla moich znajomych, więc kwota jest zakupów jest dość duża) i po prostu był to jakiś błąd systemu u sprzedającego (że wysłał mi panel mimo otrzymania zwrotu) - nie zmienia to faktu - że mam panel za darmo i teraz najlepsze... 

Jak myślicie dostanę nowy szklany panel czy całość? :D Ja myślę, że jak w każdym z poprzednich takich przypadków, paczka zaginie albo przyjdzie do kogoś innego (bardzo często w takiej sytuacji Chińczyk wysyła dowolny list przewozowy) i ostatecznie w takiej sytuacji proponuje zwrot kasy (czyli to co już dostałem). Dajcie znać czy mieliście podobne sytuacje! 

Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do grupy na FB. Będzie nam też miło jak polubisz Fanpage!

Odkurzacz automatyczny Xiaomi Dreame Bot Z10 Pro

Od: 1956 zł 2691 zł | Powiadom gdy cena spadnie

Dreame mocno miesza na rynku, oferuje bardzo dobre parametry w rewelacyjnej cenie - ten model to odpowiednik Roborock S6 MAXV czyli posiadający z przodu "kamery" rozpoznające przedmioty w miażdzącej cenie - a jeszcze dorzucili stację na kurz!

Dziwi brak reklam? Przeczytaj dlaczego i wesprzyj bloga na  lub